'
FSM Beskid

FSM Beskid

Po około 7-9 latach od rozpoczęcia produkcji Polskiego Fiata 126p, zaczęły odzywać się głosy krytyki o nieco już starzejącej się konstrukcji, w stosunku do aut tej samej klasy opuszczających fabryki w Europie zachodniej. Zespół projektantów pod kierownictwem inż. Wiesława Wiatraka rozpoczął prace konstruktorskie nad Beskidem 106. Silniki: dwa benzynowe: 594 cm³, 20,6 kW (28 KM) oraz 704 cm³, 22 kW (30 KM). Beskid pozostał w fazie prototypu, a na początku lat 90-tych do produkcji seryjnej wdrożono licencyjnego Fiata Cinquecento. Powstało 7 prototypów tego samochodu, z czego 1 został rozbity w próbie zderzeniowej, a 6 przechodziło próby drogowe. Po 1989 roku władze nakazały zniszczenie prototypów, jednak inżynierowie nie wykonali polecenia. beskid-tyl

  • 0 Komentarzy
  • Rok:
Źródło: http://powrotlegendy.pl/inne-prototypy/beskid,42

Skomentuj zdjęcie

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *