'
Skomentuj
Boeing 2707

Boeing 2707

Rok:

Pełnowymiarowa makieta amerykańskiego Boeinga 2707, który miał być głównym konkurentem brytyjsko-francuskiego Concorde. Amerykański pasażerski samolot naddźwiękowy miał być większy, szybszy i lepszy od rywali. Zabierać miał nawet 300 pasażerów, ponad dwa razy tyle pasażerów niż Concord lub radziecki Tupolew Tu-144. Boeing 2707, transportować miał aż do 300 pasażerów z prędkością 3 Macha (ponad 3 tys. km/h) i początkowo postawił na skrzydła o zmiennej geometrii. Za opracowanie silnika samolotu odpowiedzialna była firma General Electric GE4/J5, który miał być najpotężniejszym silnikiem odrzutowym swojej epoki. Pięciotonowe monstrum o długości ponad 8 metrów dawać miało ciąg 220 kN każde, 290 kN pracując z dopalaniem. Silniki umieszczone miały być w 4 oddzielnych gondolach pod skrzydłami. Zużycie paliwa wynosić miało 14,2 tony paliwa na godzinę, na jeden silnik! Przy 4 silnikach daje to ponad 55 ton paliwa na godzinę, dwa razy więcej niż Concord! Opuszczony dziób zapewniać miał dobrą widoczności podczas kołowania, startu i lądowania, jednakże po jego podniesieniu do lutu naddźwiękowego widoczność w przód była mocno ograniczona. Ostatecznie projekt Boeinga 2707, amerykańskiej odpowiedzi na Concorda, zarzucano w 1971 roku ze względu na ogromne koszty produkcji i eksploatacji.

Źródło: http://www.aeronautyka.pl/amerykanskie-concordy

  • Skomentuj
  • Rok:

Skomentuj zdjęcie

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *