'
BŻ-4 ”Żuk”

BŻ-4 ”Żuk”

Rok:

Śmigłowiec wielozadaniowy BŻ-4 ”Żuk” na wystawie lotniczej na Okęciu. W 1953 roku zespół inż. Bronisława Żurakowskiego opracował projekt wstępny śmigłowca GIL-4 oznaczonego później jako BŻ-4 Żuk. W 1957 r. Biuro Konstrukcji Śmigłowców przeniesiono do Ośrodka Konstrukcji Lotniczych. BŻ-4 został pomyślany jako maszyna o nieskomplikowanej konstrukcji, co wywarło wpływ na prosty kształt bryły kadłuba i surowe wykończenie wnętrzna kabiny. Śmigłowiec był pod wieloma względami pionierski. Miał rozwiązania niespotykane w innych śmigłowcach takie jak samostateczny wirnik nośny czy też elastyczne zamocowanie przekładni głównej na kadłubie. Śmigłowiec był napędzany polskim silnikiem śmigłowcowym WN-4, który powstał na bazie udanego silnika WN-3 o mocy startowej 236 kW (320 KM). Prędkość max- 156 km/h. bz4-zuklot

  • 0 Komentarzy
  • Rok:
Źródło: http://archiwum.plastikowe.pl/galerie/bz-4-zuk/2

Skomentuj zdjęcie

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *