'
Skomentuj
Elektryczne Cinquecento

Elektryczne Cinquecento

Rok:

Już w 1992 roku inżynierowie rozpoczęli pracę nad elektryczną wersją Fiata Cinquecento. Nazwano ją Elettra. Inżynierowie wykorzystywali w większości podzespoły, używane do produkcji standardowego Cinquecento. Poza silnikiem elektrycznym. Do napędu (na przednie koła) zastosowano silnik na prąd stały o mocy 12,5 KM (standardowy, najmniejszy silnik benzynowy generował 30KM). Cinquecento Elettra wykorzystywał dwa zestawy akumulatorów, jeden pod maską silnika, drugi pod tylną kanapą – w miejscu zbiornika paliwa. Baterii litowo-jonowych jeszcze wówczas nie było, dlatego źródłem zasilania zostały zwykłe akumulatory, najpierw ołowiano kwasowe, a potem niklowo kadmowe. Wersja z bateriami nikolowo-kadmowymi zapewniała zasięg do 100 km w mieście i 150 km poza nim. Masa własna pojazdu wynosiła 1020kg a żywotność baterii wynosiła 1800 cykli ładowania. Powstało ponad 100 egzemplarzy elektrycznej wersji Cinquecento.

Źródło: Brak

  • Skomentuj
  • Rok: