'
Skomentuj
Fiat 125p Coupé

Fiat 125p Coupé

Rok:

Prototyp polskiego samochodu sportowego opracowany w warszawskiej Fabryce Samochodów Osobowych sfotografowany na korownie Stadionu Dziesięciolecia. Projektantem efektownego nadwozia był pracujący w Dziale Budowy Nadwozi Głównego Konstruktora Zdzisław Wattson. Futurystyczna karoseria z tworzyw sztucznych sprawiła, że samochód ważył tylko 990 kg. Pod spodem skrywały się wnętrzności seryjnego 125p – coupe dzielił z nim podwozie. Silnik 1500 ccm zmodyfikowano by podnieść moc do 90 KM. Napęd trafiał na tylne koła. Auto mogło rozpędzić się do 170 km/h. Dwudrzwiowa karoseria była ekstremalnie przeszkolona – jak na tamte czasy. Auto zabierało na pokład cztery osoby. Na tylną kapę można było się dostać po odchyleniu foteli kierowcy lub pasażera do przodu. Czteromiejscowy samochód o charakterze sportowym posiadał również całkowicie nowe wnętrze, zaprojektowane według najnowszych tendencji stylistycznych i norm bezpieczeństwa mających obowiązywać w dekadzie lat 70. Wyposażono go m.in. w przednie fotele ze zintegrowanymi zagłówkami, mniejsze, tzw. bezpieczne koło kierownicy oraz nowego typu tablicę przyrządów. Samochód był gwiazdą ówczesnych wystaw motoryzacyjnych, ale nigdy nie trafił do produkcji. Dziś jedyny zbudowany egzemplarz można zobaczyć w Muzeum Motoryzacji na ul. Filtrowej w Warszawie.

Źródło: http://auto.dziennik.pl/aktualnosci/zdjecia/galeria/505990,4,polski-fiat-125p-coupe-i-polski-fiat-1100-coupe-nadzieja-fso.html

  • Skomentuj
  • Rok:

Skomentuj zdjęcie

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Jeden komentarz

  • Klocek

    Twingo weszło doprodukcji po Beskidzie. Auta bardzo pifibne do siebie, aczkolwiek Twingo było/jest bardziej zaokrąglone. Polskim protoplastą samochodów typu hatchback był Ogar.

    ↶Odpowiedz 21 kwietnia 2017 09:05