'
Skomentuj
Historia logo Ferrari

Historia logo Ferrari

Rok:

As myśliwski z okresu I Wojny Światowej (najskuteczniejszy włoski pilot – odniósł aż 34 zwycięstwa powietrzne) Francesco Baracca i SPAD XIII z jego osobistym godłem, czarnym koniem, stojącym na dwóch tylnych nogach, który później został wykorzystany przez Enzo Ferrari (który był pod wrażaniem umiejętności Francesco) jako znak stajni Scuderia Ferrari. Rumak ten był herbem rodowym rodziny Baracca, która znana była jako hodowcy rasowych koni w Lugo di Romagna. Taki koń jest uważany we Włoszech za symbol szczęścia. Ponoć właśnie wówczas matka asa przestworzy powiedziała do Enzo:

„Enzo, umieść symbol czarnego konia na swoich samochodach. Przyniesie Ci szczęście.”

Logo w kształcie tarczy z czarnym, stojącym na dwóch tylnych nogach rumakiem na żółtym tle pojawiło się po raz pierwszy na samochodzie wyścigowym marki Alfa Romeo podczas Grand Prix Spa.

Francesco Baracca zginął w czerwcu 1918, zestrzelony pod Montello przez austriacki ogień karabinowy. Jego samolot rozbił się, a ciało pilota znaleziono we wraku. Według legendy Baracca trzymał w ręku pistolet, którym prawdopodobnie zastrzelił się, nie chcąc spłonąć żywcem w szczątkach samolotu.

Źródło: http://jak-nazwac-firme.pl/czarny-rumak-ferrari-czyli-kilka-slow-o-historii-marki/

  • Skomentuj
  • Rok: