'
Skomentuj
Mikrus MR 300

Mikrus MR 300

Rok:

Mikrus MR-300 w specjalnym malowaniu dwukolorowym, wraz z bocznymi listwami ozdobnymi. Fotografię wykonano w 1959 roku, podczas XXVIII Międzynarodowych Targach Poznańskich, gdzie Mikrus był prezentowany na specjalnie przygotowanej obrotowej platformie wykonanej z czarnego szkła. Samochód Mikrus MR-300 produkowany był niecałe trzy lata i wytworzono jedynie 1728 egzemplarzy. Mimo to na stałe zagościł w polskiej historii. Po zakończeniu produkcji, gdy w zakładach WSK Mielec i WSK Rzeszów Mikrus był już jedynie wspomnieniem, po polskich drogach jeździło całkiem sporo tych samochodów. Mikrusa spotykało się jednak dużo rzadziej, niż inne samochody PRL, dlatego cieszył się wielkim zainteresowaniem i stanowił swoiste kuriozum. mikrusy-mr300 Auto napędzał dwusuwowy, dwucylindrowy, chłodzony powietrzem silnik o pojemności 296 cm³ o mocy 14,5KM. Słaby silnik nie zapewniał znaczących osiągów przy masie własnej wynoszącej jedynie 472 kg. Samochód od 0 do 70 km/h rozpędzał się w czasie nieco ponad pół minuty i uzyskiwał maksymalną prędkość w granicach 85–90 km/h. Zużycie paliwa w zakresie 4,5–6 dm³/100 km pozwalało przy zbiorniku o pojemności 27 dm³ na 450-kilometrowy zasięg jazdy. Bagażnik o pojemności 200 dm³ znajdował się z przodu samochodu przed nogami kierowcy i pasażera. Dostęp do niego był możliwy jedynie z wnętrza auta. mikrus

Źródło: http://www.mikrus.net.pl/galeria_044.html

  • Skomentuj
  • Rok: