16 Kwi
Fiat 126p BIS Rally

W roku 1986 przygotowano kolejnego prototypowego sportowego „Malucha” zgodnego z regulaminem FIA. Był to tym razem Fiat 126p BIS Rally. Zastosowano w nim silnik o pojemności 703ccm i mocy 50KM przy 7000obr/min. Stopień sprężania zwiększono do 11,3. W Fiacie zastosowano hamulce tarczowe z przodu i skrzynię biegów z Fiata 126p 650 RA. Prędkość maksymalna wynosiła

Więcej

'
29 Paź
Zderzak Łągiewki

Zdjęcie z prezentacji Zderzaka Łągiewki na stadionie miejskim w Kowarach kończy się spektakularnym pokazem, podczas którego – w obecności tysiąca widzów – rozpędzony Fiat 126 p z prędkością 40 km/h uderza w przeszkodę. Według twórcy Lucjana Łągiewki urządzenie istotnie zmniejsza siły i energię działające w obiekcie uderzonym. Wbrew przewidywaniom jednak, samochód nawet nie zostaje draśnięty,

Więcej

'
11 maja
Fiat 126p Pingwin

Fiat 126p Pingwin służący do malowania pasów na drodze. By dostosować Fiata 126p do tej funkcji, wycinano całość na wysokości dolnej krawędzi oraz pas przedni wraz z maską. Po zakończeniu kształtowania karoserii wyposażano Pingwina w zbiornik na farbę, sprężarkę i pistolety natryskowe. Powstało około 20 sztuk tego nietypowego pojazdu.

'
16 Gru
Popularne auta w latach 90

Powyższy wykres pochodzi z roku 1995 i przedstawia popularność modeli i marek samochodów. Jak widać, masowa wymiana krajowych samochodów na zachodnie dopiero następowała. Tygodnik Motor nr 6 i 8, rok 1995.

'
'
15 Gru
Ostatnia Nysa

Oficjalna „ostatnia” Nysa, miała numer „380 575”. Została zaprezentowana w trakcie uroczystości związanej z oficjalnym zakończeniem produkcji Nys – 3-go lutego 1994 roku. Przedstawiany wszędzie biało-zielony samochód (widoczny na powyższym zdjęciu) to egzemplarz „pokazowy”, wyprodukowany wcześniej, i co ciekawe faktycznie posiadał taki właśnie numer podwozia. W rzeczywistości ostatnia, oficjalnie wyprodukowana Nysa miała jednak numer „393

Więcej

'
'
12 Wrz
Star 266

Star 266 w czasie przeprawy przez wodę. Głębokość brodzenia to 1,2 m bez przygotowania i 1,8 metra z przygotowaniem. Istnieje również możliwość przeprowadzania auta po dnie, po wcześniejszym przygotowaniu go. Model ten może sprawnie działać przy wilgotności wynoszącej do 98% oraz zapyleniu wynoszącym 1,5 g/cm³. Do napędu Stara 266 zastosowano polski, 6-cylindrowy, rzędowy silnik diesla

Więcej

'
'
18 Lis
Test zderzeniowy Poloneza

Test zderzeniowy Poloneza Caro przeprowadzany przez Przemysłowy Instytut Motoryzacji (PIMOT). Choć wynik ten trudno porównać do prób przeprowadzanych dzisiaj, gdzie uderzenia nie są centralne, to w swoim czasie polonez mógł się pochwalić pozytywnym wynikiem. Zasługą tego była strefa zgniotu, która absorbowała energię uderzenia. Nie bez znaczenia była też solidna konstrukcja. Z jej powodu polonez był

Więcej

'
14 Lis
BOSMAL Trike

Po przejęciu FSM-u przez Fiat Auto Poland powstał trójkołowy motocykl BOSMAL Trike na bazie Polskiego Fiata 126p. Prototyp pojawił się w 1993 roku. Na pokład zabierał trzy osoby – kierowca siedział centralnie. Trike ważył 390 kg. Chłodzony powietrzem silnik o mocy 24 KM rozpędzał trójkołowca do 90 km/h. Przy zachowaniu prędkości 70 km/h trike miał

Więcej

'
'
03 Mar
Polonez Truck Camping

Prototypowa wersja Poloneza Truck Camping. Auto jak na prototyp miało kilka wad, m.in. prowadzenie. Zabudowa campera była dość ciężka przez co odciążała przód. Do tego dochodziła duża powierzchnia boczna bardzo czuła na podmuchy boczne, tym bardziej że fabrycznie zastosowane resory z tyłu nie zostały wzmocnione. Te czynniki spowodowały że auto strasznie bujało się i ciężko

Więcej

'
08 maja
Moskwicz Jauza

Prototypowy Moskwicz 2143 Jauza. Podczas prac konstruktorzy korzystali z inspiracji w postaci Saaba 9000 oraz przekazanego przez Michaiła Gorbaczowa Pontiaca Grand Prix SE Coupe 1989. Efekt był bardzo oryginalny. Samochód otrzymał futurystyczne czterodrzwiowe i opływowe nadwozie z dużymi przeszkleniami. Pod maską znalazł się czterocylindrowy silnik o pojemności 1,8 litra i mocy 95 KM. Sam samochód

Więcej

'