'
Skomentuj
Polonez 4×4

Polonez 4×4

Rok:

Prototyp pierwszego terenowego Poloneza z napędem 4×4, powstały i badany w Przemysłowym Instytucie Motoryzacji w latach 1985-1990. Pierwszy pojazd z napędem na obie osie przedstawiony został w 1988 roku. Auto posiadało kilka modyfikacji poprawiających możliwości terenowe. Różnice w stosunku do standardowych Polonezów pick-up z napędem 4×2 obejmowały: układ przeniesienia napędu, zawieszenie, wzmocnienia podłogi, konstrukcje podłużnic ramy, plandekę części towarowej, lokalizację koła zapasowego, zamontowanie dodatkowych stopni ułatwiających dostęp do części towarowej pojazdu. Tylne zawieszenie wyposażone w dodatkowy stabilizator, a przednie piasty i zwrotnice przystosowano do przenoszenia napędu. Oba wały napędowe wykorzystano z seryjnego Poloneza, zaś przedni most był przekonstruowanym tylnym. Półosie napędowe pochodziły z terenowej Łady Niva. Auta napędzane były silnikami o mocy 90 koni mechanicznych.

Na przełomie lat 80. i 90. projekt został zawieszony z wielu powodów. Był to czas drastycznych zmian politycznych i społecznych, które odbijały się również na gospodarce i pracujących dla niego ośrodkach badawczych. Po kilku latach wrócono do idei Poloneza 4×4 i zaprezentowano szerzej dziś znanego Analoga, był to jednak pojazd bardzo różniący się od pierwszego prototypu terenowego Poloneza pick-up.

Źródło: http://nowahistoria.interia.pl/prl/news-polonez-4x4-jak-wygladal-polski-prototyp-samochodu-z-napedem,nId,1703833
  • Skomentuj
  • Rok:

Skomentuj zdjęcie

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *