'
Skomentuj
Polski Fiat 508

Polski Fiat 508

Rok:

Polski Fiat 508. Po pierwszych próbach produkcyjnych zdano sobie realnie sprawę, że droga opracowania własnych konstrukcji wiąże się z niebagatelnymi kosztami, jest zawiła technologicznie i czasochłonna. Ponadto nie daje pewności co do efektów. W takiej sytuacji najlepszym rozwiązaniem stał się zakup licencji od marki z wyrobioną reputacją. fiat5082 W 1931 r. Państwowe Zakłady Inżynierii podpisały umowę z włoską spółką akcyjną FIAT na prawo wykonywania wyrobów tej firmy. Szybko przystąpiono do działania. Na początku 1932 roku ruszyła budowa zakładu przeznaczonego do produkcji Polskich Fiatów – Fabryki Samochodów Osobowych i Półciężarowych (FSOiP). Wyposażony został w silnik o pojemności 995 cm3 i mocy 20 KM i trzybiegową skrzynię biegów. Na przestrzeni kolejnych lat pojawiły się wersje 508S, czyli Fiat 508 Sport, która została wyposażona w silnik o mocy 30 KM. polski-fiat Samochody Polski Fiat 508 III Junak cieszyły się dużą popularnością. Były solidne, ekonomiczne i relatywnie tanie. W latach 1935 – 1939 wyprodukowano ogółem około: 3500 wozów osobowych 508 III Junak.

  • Skomentuj
  • Rok:
Źródło: http://bezpiecznapodroz.org/polski-fiat-508

Skomentuj zdjęcie

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Jeden komentarz

  • mbx

    Proponuje przeczytac historie podjecia licencji FIAT, ktora podobnie jak w obecnych czasach wzbudzac moze sporo kontrowersji. Nie jest prawda, ze decyzja zostala podjeta z uwagi na wysokie i czasochlonne badania i projekty. Projekt i prototypy polskiego samochodu byly gotowe, ale zakulisowe pertraktacje spowodowaly wybor najmniej korzystnej opcji.
    Zostalo to opisane przez jednego z najbardziej znanych przedwojennych ekspertow, inz Witolda Rychtera w ksiazce ‚Moje dwa i cztery kolka’. Polecam.

    ↶Odpowiedz 18 września 2016 15:16