'
Skomentuj
Railplane połączenie pociągu i samolotu

Railplane połączenie pociągu i samolotu

Rok:

Railplane miał łączyć cechy pociągu i samolotu. Jego pomysłodawcą był szkocki inżynier i wynalazca George Benni. Railplane był wyposażony w śmigła lotnicze napędzane silnikiem spalinowym lub elektrycznym. Pociąg rozwijać miał 120 mil na godzinę, czyli około 192 km/h, co jednak nie zostało udowodnione ze względu na brak funduszy. Wagon miał kształt cygara oraz bogato wyposażone, komfortowe wnętrze z dywanami, lampami stołowymi i firankami w oknach. Podwieszony był do szyny znajdującej się na górze, ale wykorzystywał także specjalną prowadnicę na dole. Jego konstrukcja była niezwykle lekka, co miało znaczenie ze względu na podwieszenie i napęd pojazdu. Bennie wierzył, że proponowany przez niego system jest tańszy od budowy tradycyjnych linii kolejowych. System nie wymagał bowiem budowy mostów, wiaduktów, nasypów, przekopów i tuneli. Umożliwić miał rozdzielenie szybszego ruchu pasażerskiego i wolniejszego towarowego. Słabość systemu stanowiłby skrzyżowania linii. Jako możliwe trasy dla niezwykłego pociągu proponowano m.in. odcinek Edyburg – Glasgow, Londyn – Essex, a nawet część systemu kolejowo – wodnosamolotowego między Anglią i Francją. Odcinek testowy z pociągiem stał się celem wycieczek inżynierów i ciekawskich z całego świata. Prasa obszernie rozpisywała się o projekcie. Projektantowi nie udało mi się nigdy uzyskać finansowego wsparcia dla swojego projektu. Nie znalazł inwestora mimo zainwestowania w prototyp ogromnych ilości własnych pieniędzy, przez co zresztą zbankrutował w 1937 roku.

Źródło: http://www.retronauta.pl/railplane-skrzyzowanie-pociagu-i-samolotu

  • Skomentuj
  • Rok:

Skomentuj zdjęcie

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *