'
Railplane – połączenie pociągu i samolotu

Railplane – połączenie pociągu i samolotu

Rok:

Railplane miał łączyć cechy pociągu i samolotu. Jego pomysłodawcą był szkocki inżynier i wynalazca George Benni.

Railplane był wyposażony w śmigła lotnicze napędzane silnikiem spalinowym lub elektrycznym. Pociąg rozwijać miał 120 mili na godzinę, czyli około 192 km/h, co jednak nie zostało udowodnione ze względu na brak funduszy.

Bennie wierzył, że proponowany przez niego system jest tańszy od budowy tradycyjnych linii kolejowych. System nie wymagał bowiem budowy mostów, wiaduktów, nasypów, przekopów i tuneli. Umożliwić miał rozdzielenie szybszego ruchu pasażerskiego i wolniejszego towarowego. Słabość systemu stanowiłby skrzyżowania linii.

Jako możliwe trasy dla niezwykłego pociągu proponowano m.in. odcinek Edyburg – Glasgow, Londyn – Essex, a nawet część systemu kolejowo – wodnosamolotowego między Anglią i Francją.

Odcinek testowy z pociągiem stał się celem wycieczek inżynierów i ciekawskich z całego świata. Prasa obszernie rozpisywała się o projekcie.

Projektantowi nie udało mi się nigdy uzyskać finansowego wsparcia dla swojego projektu. Nie znalazł inwestora mimo zainwestowania w prototyp ogromnych ilości własnych pieniędzy, przez co zresztą zbankrutował w 1937 roku.

  • 0 Komentarzy
  • Rok:
Źródło: http://www.retronauta.pl/railplane-skrzyzowanie-pociagu-i-samolotu

Skomentuj zdjęcie

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *