'
Skomentuj
Sanitarka Nysa 325

Sanitarka Nysa 325

Rok:

W odpowiedzi na zapotrzebowanie armii na początku lat 80-tych XX wieku podjęto w Polsce prace nad sanitarnym samochodem terenowym. Jego konstrukcję oparto o podwozie prototypowego samochodu terenowego PW-1, który z czasem miał przekształcić się w Tarpana Honkera, w układzie 4×4. Nadwozie sanitarki, typu furgon, była stalowe, wyposażone w trzy drzwi, z których tylne były dwuskrzydłowe. Napęd stanowił silnik z samochodu Polski Fiat 125p o pojemności 1481 ccm. Nowy pojazd otrzymał oznaczenie jako Nysa 25. Ze względu na niezadowalające osiągi oraz wady konstrukcyjne zrezygnowano jednak z podjęcia seryjnej produkcji terenowej Nysy. Do sprawy powrócono w 1982 r. Zbudowano wtedy prototyp Nysy 325 w oparciu o samochód terenowy PW-2. Wyglądem Nysa 325 bardzo przypominała Lublina, a zewnętrznie różniła się od wersji wprowadzonej do produkcji zaledwie detalami. Powstało 9 egzemplarzy Nysy 325, napędzanej silnikami Polskiego Fiata i Poloneza, oraz wysokoprężnym 4C90 Andoria. Produkcji seryjnej tego pojazdu również nie podjęto. Polskiej produkcji wojskowa terenowa sanitarka pojawiła się dopiero jako jedna z wersji samochodu Tarpan Honker.

Źródło: Brak

  • Skomentuj
  • Rok: