'
Skomentuj
Star N52

Star N52

Rok:

Autobus Star N52, zmodernizowana wersja Stara N51. Konstrukcją nośną w nadwoziu był szkielet wykonany z kształtek blachy stalowej, spawany elektrycznie. Zrezygnowano ze ścianki działowej, umieszczając we wnętrzu fotele dla 31 pasażerów. Sylwetki autobusu nie zmieniono natomiast usprawniono niektóre podzespoły, jak np. ogrzewanie. Szkielet był wypełniony i obłożony nakładkami z drewna. Nadwozie zamocowane było śrubami do ramy podwozia w punktach rozłożonych symetrycznie po obu stronach ramy. Poszycie zewnętrzne wykonano z arkuszy blachy stalowej. Poszycie wewnętrzne ze sklejki i płyt pilśniowych twardych. Narożniki wykonywano w formie wytłoczek z blachy stalowej. Na dachu bagażnik do 350 kg. Do napędu użyto sześciocylindrowy, rzędowy silnik typ S42 o zapłonie iskrowym i mocy 85KM. Prędkość maksymalna: 80 km/h a zużycie paliwa: 33 l/100 km. Poniżej hala produkcyjna Sanockiej Fabryki Wagonów „Sanowag”. Fabrycznie nowy autobus Star N52 opuszcza linię montażową. Stary N52 okazały się zbyt małe jak na ówczesne potrzeby przewozowe. Wobec braku krajowych zespołów podwoziowych o większej nośności powiększenie liczby miejsc w autobusie można było uzyskać tylko kosztem zmniejszenia masy własnej pojazdu, przy jednoczesnym powiększeniu jego wymiarów. Doprowadziło to do skonstruowania samonośnych autobusów San.

Źródło: http://autosan.cba.pl/historia/historia05.html

  • Skomentuj
  • Rok: