'
Skomentuj
Syrena Mikrobus

Syrena Mikrobus

Rok:

Syrena Sport (z przodu) oraz Syrena Mikrobus (z tyłu) z próbnymi tablicami rejestracyjnymi na torze testowym. Syrena w wersji mikrobus – pierwszy w dziejach polskiej motoryzacji samochód, który dziś określa się jako minivan lub MPV (Multi Porpose Vechicle). W aucie mieściło się siedem osób. Trzy foteliki drugiego rzędu i tylną kanapę, a także fotel obok kierowcy można było łatwo wymontować, tworząc ogromną przestrzeń ładunkową. Nawet ze wszystkimi fotelami było w kabinie miejsce na prawie metr sześcienny bagażu. Dopuszczalne obciążenie mikrobusu to 480 kg, sama Syrena bez załadunku ważyła 900 kg. Do napędu pojazdu użyto silnika S-15 o mocy 27KM. Pod względem technicznym auto bazowało na standardowym modelu, ale ze względów bezpieczeństwa przesunięto zbiornik paliwa z komory silnikowej pod podłogę bagażnika. Blaszno-drewniano-laminatowe nadwozie zostało oparte na ramie tak jak w przypadku Syren z serii 100. Skonstruowali je inż. Nawrot i inż Łukasiewicz. Samochód miał poważny mankament: trzydrzwiowe nadwozie, które jak na tak mały pojazd było fatalnym rozwiązaniem. Niestety władza nie była skłonna wprowadzić ten interesujący samochód do produkcji. Powstał tylko jeden prototyp, który – podobnie jak Syrena Sport – nie przetrwał do naszych czasów.

Źródło: https://audiovis.nac.gov.pl/obraz/135554:1/

  • Skomentuj
  • Rok:

Skomentuj zdjęcie

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *