'
Skomentuj
Tatra 603

Tatra 603

Rok:

Tatra T603 to samochód produkowany w zakładach Tatra w czechosłowackiej Koprzywnicy. Model T603 powstał po wojnie jako następca T600 Tatraplan. Samochód ten pojawił się po raz pierwszy w roku 1955. Wtedy CSSR potrzebowało auta reprezentacyjnego, którym mogliby wozić się oficjele i politycy. W pierwszym roku powstało zaledwie 10 egzemplarzy, stwierdzić jednak trzeba, iż Tatra T603 chwalona była na zachodzie za ciekawą stylizację nadwozia, zresztą wielkie uznanie budziła na targach EXPO w roku 1958 w Brukseli. Nadwozie Tatry było aerodynamiczne i posiadało tylną płetwę. W późniejszych latach płetwa ta zniknęła, a pojawiła się tylna dzielona szybka. Pierwsza seria produkcyjna cechowała się trzema reflektorami w chromowanej ramce, po małym liftingu w 1963 roku w ramkę wrzucono 4 okrągłe reflektory. Pierwsze modele posiadały silnik 2.5 litrowy V8 umieszczony z tyłu, chłodzony powietrzem o mocy 100KM, potem wzmocniony do 105KM z rozrządem OHV. Napęd przekazywany był na koła tylne za pośrednictwem 4 biegowej skrzyni ręcznej. Prędkość maksymalna według fabryki wynosiła 160km/h, w rzeczywistości przez aerodynamikę prędkość przekraczała 170km/h. 603-ka przez wiele lat wzbudzała respekt. Poruszały się nią przede wszystkim osoby wysoko postawione, związane z ówczesnymi władzami. Jednym z posiadaczy tego modelu był podobno Fidel Castro. Niestety wszystko się kończy i również moda na obłe kształty zakończyła swój żywot w Europie. Po 20 latach wysłużoną 603-kę zastąpiła nowocześniejsza 613-ka, tym razem kanciasta, stylizowana przez Włochów.

Źródło: http://fiergloo.blog.pl/2013/01/06/tatra-t603/

  • Skomentuj
  • Rok:

Skomentuj zdjęcie

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *