'
Ursusem do Libanu

Ursusem do Libanu

W 1971 r odbyła się studencka wyprawa do tzw. Małej Azji. Jako środek transportu zaproponowano przyczepę Jelcz PO-1 holowaną przez ciągnik rolniczy Ursus C-355. Trasa prowadziła przez ZSRR, Rumunię, Bułgarię, Turcję, Syrię i Liban, a w drodze powrotnej przez Turcję, Bułgarię, Jugosławię, Węgry i Czechosłowację. Ten sam ciągnik po niezbędnych naprawach pojechał w wyprawie w kolejnym roku. Rajd liczący bez około 10 tysięcy kilometrów, był doskonała okazją do reklamy wizerunku nowego ciągnika. Należą się duże słowa uznania za wytrzymałość ekipy jadącej w skwarze 35 stopni przy prędkości 25km/ godz. usrus-liban2 Do Turcji trasa przebiegała bez większych problemów. Po przekroczeniu granicy bułgarsko-tureckiej, podczas przeglądu ciągnika w terenie okazało się, że nie wystarczy paliwa by dojechać do najbliższej stacji benzynowej. Tu przydatny okazał się Komar 2320 (umieszczono na stojaku w przedniej części przyczepy jako lekki pojazd wypadowy), którym udało się z odległej o 20 km stacji dowieść kanister z olejem napędowym. Podczas przeprawy promowej przez cieśninę Bosfor, doszło do nieporozumienia z personelem promu. Mianowicie próbowano zakwalifikować niezwykły pojazd w tabeli opłat jako ciągnik + autobus. Dopiero pokazanie obsłudze, że mają jeden silnik, spowodowało obniżenie opłaty o połowę. liban-komar Największe zainteresowanie Turków i Arabów budził oczywiście ciśgnik. Pytano o jego cenę, możliwość zamontowania dodatkowego osprzętu, moc i wiele innych parametrów. W Syrii proponowano za Ursusa dwa osobowe Mercedesy w dobrym stanie. Podobnie duże zainteresowanie wywoływał Komar. Jeden z Arabów zaproponował jego wymianę na motocykl Yamaha. W czasie drogi dokonywane były bieżące przeglądy techniczne ciągnika. W tym wymiana olejów i uciążliwe czyszczenie miski olejowej. Obliczono, że średnie zużycie paliwa na płaskim terenie wyniosło 20 l/100km. Zaś w terenie górzystym dochodziło do 33l/100km. Maksymalna prędkość na krótkich odcinkach wynosiła do 35km/godz.

  • 0 Komentarzy
  • Rok:
Źródło: http://retrotraktor.pl/readarticle.php?article_id=479

Skomentuj zdjęcie

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *