'
Skomentuj
Wadera

Wadera

Rok:

Pod koniec lat 80-tych firma „Fibra – Studio” z Mikołowa spod Katowic wyprodukowała niewielką serię samochodów terenowych na bazie Fiata 126p o nazwie „Wadera-Incar”. Konstrukcja ta to nic innego jak Fiat 126p, w którym zmodyfikowano karoserię i założono większe koła. Zarówno podwozie jak i nadwozie wzmocniono dodatkowymi metalowymi elementami konstrukcyjnymi. Miejsce częściowo usuniętego dachu zajęły stalowe odciągi rurowe, które usztywniły całość nadwozia. Zastosowanie wzmocnień było konieczne w celu przygotowania Wadery na zmierzenie się z leśnymi wertepami. wadera2 W błotniki przednie i tylne oraz pokrywę tylną silnika wtryskiwana była pianka poliuretanowa w celu zmniejszenia wibracji zewnętrznego poszycia plastikowych błotników nakładanych na fabryczne, metalowe. Natomiast pianka w pokrywie silnika miała tłumić hałas pracującego silnika. Do tylnego pasa zamontowano stelaż z kołem zapasowym. Same koła były większe niż w standardowym maluchu – 155R13. Łącznie w ciągu 3 lat powstało około 20 egzemplarzy plus prawdopodobnie kilka zbudowano później z dostępnych części. Przybliżona cena zbudowania Wadery wynosiła ok. 45 mln „starych złotych”.

Źródło: http://www.smartage.pl/fiat-126p-wadera-jeep-maluch/

  • Skomentuj
  • Rok:

Skomentuj zdjęcie

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Jeden komentarz

  • Tomski

    Opony 155R/13 miał Wartburg. Zwiększenie obwodu koła aż o tyle bez zmiany przełożenia przekładni głównej? Na drodze chyba 150 wymiatał 😀. Tylko czy nie gasł przu ruszaniu 🤔

    ↶Odpowiedz 10 marca 2017 10:05