Dieta i dbanie o swoje zdrowie

dieta-10.jpg

Spora część z Was prawdopodobnie od ponad roku ma mocno ograniczoną aktywność fizyczną. Powodem tego jest zarówno przeniesienie swojego życia zawodowego z biura do domu jak również problem z funkcjonowaniem na świeżym powietrzu z założoną maseczką. Mimo wszystko jeśli chcecie w jakimś stopniu zadbać o siebie w dobie pandemii, to możecie zacząć od podstaw, jakimi jest dobra i zróżnicowana dieta. Dzięki zmianie swoich nawyków żywieniowych będziecie w stanie nie dość, że poczuć w sobie więcej energii, to prócz tego macie szanse zrzucić kilka kilogramów (przy samej zmianie diety, jeszcze bez ćwiczeń)!

Co zrobić dla samej poprawy zdrowia?

Każdy ma inny cel do osiągnięcia, ale dla każdego najważniejsze powinno być własne zdrowie. Dlatego skupimy się pierw na dietach odpowiednich dla całego naszego organizmu. Jeśli szukacie konkretnej modyfikacji swojej listy żywieniowej w zależności od problemów zdrowotnych – na stronie dietetyk.edu.pl możecie je znaleźć. Podział na diety pod wypadające włosy, diety redukujące stres czy diety pod trądzik. Możecie też po prostu zmienić swoje nawyki i skorzystać z kilku porad podanych poniżej, które sprawdzą się u każdego.

Dla przykładu na śniadanie spróbuj wafli ryżowych z hummusem paprykowym i warzywami, na drugie śniadanie weź owsiankę z owocami i wiórkami kokosa. Na obiad soczyście, ale z lekkim zamiennikiem dodatków – pierś z indyka w sosie grzybowym z pieczonymi warzywami i zamiast ryżu dodaj kaszy. Na podwieczorek możesz pozwolić sobie na osłodę całego dnia – weź sobie kawałek ciasta marchewkowego. Na kolację natomiast należy pamiętać o tym, że jedzenie owoców nie jest dobrym pomysłem, gdyż cukry w nich zawarte przez noc nie będą się szybko przetrawiać. Dlatego też kolacja to dobra pora na, chociażby, zupę krem z grzankami czy resztę z obiadu, która nam pozostała i nie mamy w planach jeść jej kolejnego dnia. 

Co, jeśli nie mam czasu na gotowanie?

Dużym plusem diet skupiających się na zdrowiu jest to, że wcale nie musimy aż tak mocno zmieniać swojej listy żywieniowej, by było dla nas lepiej. Możecie wierzyć lub nie, ale drobne kroki już potrafią na przełomie kilku tygodni dać odczuwalne efekty. Chodzi tutaj o tak małe kroki, jak np. ograniczenie soli w posiłkach, odstawienie słodkich napojów, zamienienie cukru na łatwiej wchłaniane przez organizm słodziki czy tak jak wspomnieliśmy wcześniej – zwrócenie uwagi na to, czego nie należy jeść o danej porze dnia. Po zmianie takich podstaw już możecie z czasem odczuwać pozytywne efekty. Wszelkie takie listy zmian żywieniowych znajdziecie na dietetyk.edu.pl, po wyborze odpowiedniej diety. 

Dużym plusem może być również zainteresowanie się gotowym cateringiem dietetycznym, który w naszym kraju staje się coraz bardziej popularny. Część firm ma dostępne konsultacje z dietetykiem lub system, który na bazie kilkudziesięciu pytań o nasz tryb życia i to, co chcemy osiągnąć, dobierze dla nas najlepszą dietę pudełkową. Dzięki temu możemy być pewni korzystania z posiłków zgodnie z naszymi celami, a dodatkowo nie musimy martwić się ciągłym robieniem zakupów czy staniem przy garach i szykowaniem codziennie innego obiadu. 

Czy mogę skupić się na dietach odchudzających?

Jak najbardziej! W końcu wszystko zależy od tego, jaki cel przed sobą postawisz. Jeśli chcesz połączyć dietę ze spalaniem tkanki tłuszczowej to również na dietetyk.edu.pl znajdziesz różne nawyki dietetyczne, które pomogą Ci przy spalaniu tkanki, lub przy szybszej regeneracji po treningu. W przypadku takich diet warto skupić się na zapotrzebowaniu organizmu z dużą dawkę białka, by szybko regenerować uszkodzone komórki. Dodatkowo istotny jest szeroki zakres makro i mikroelementów, które poprawiają naszą kondycję. 

To co teraz?

Skoro już wiesz, jakie możliwości daje modyfikacja swojej diety i jakie ma pozytywne skutki na Twój organizm i zdrowie, czas działać. Zapoznaj się z możliwościami diet, rozpisz sobie plany jedzeniowe i bierz się do dzieła! Ewentualnie zapoznaj się z ofertami diet pudełkowych, zamów dostawę i ciesz się codziennie świeżą dostawą. 

Dodaj komentarz

scroll to top