Lifestyle
Gdzie i jak reklamować się w sieci?
Reklamowanie się w internecie staje się coraz bardziej popularne i jest podstawowym sposobem marketingu wielu już firm. Duża skuteczność, prostota czy niskie koszty sprawiają, że z reklamy w sieci zaczynają korzystać nowe osoby chcące pozyskać klientów lub powiadomić o swoim istnieniu lokalną społeczność. Istnieje wiele rodzajów takiego reklamowania się — od najbardziej popularnych np. Google Ads czy Facebook Ads po bardziej oryginalne sposoby jak Influence Marketing. Miejsc, gdzie można opublikować reklamę, jest wiele, a w dalszej części tekstu przedstawiamy te najpopularniejsze i te dające największą skuteczność. Doradzamy również który sposób będzie najbardziej adekwatny w konkretnej sytuacji i dlaczego warto wykorzystać go akurat wtedy.
Dlaczego reklama w Sieci jest tak skuteczna?
Reklama w internecie w postaci Google Ads jest niezwykle skutecznym sposobem na przyciągnięcie wielu klientów do własnej firmy. Dzieje się tak z kilku powodów. Pierwszy z nich to możliwość wybrania odpowiedniej formy reklamowej do swojego produktu. Istnieje bardzo dużo sposobów reklamowania się w sieci. Jeśli sprzedajemy produkt estetyczny np. ubrania czy ozdoby, warto reklamę umieścić na Instagramie i pokazać zdjęcia. Gdy zależy nam zaś na ukazaniu funkcjonalności roweru, warto reklamować się poprzez filmik na Youtube. Będzie skutkowało to lepszym odbiorem oraz większym zainteresowaniem oferty. Internet to również miejsce z dużą ilością potencjalnych klientów. Dzięki targetowaniu, czyli określeniu grupy, do jakiej trafi nasza reklama, możemy efektywnie wydawać budżet i nie marnować pieniędzy na reklamę np. rowerów przypadkowej grupie osób jak ma to miejsce przy rozdawaniu ulotek czy na billboardach. Różne typy reklamy internetowej umożliwiają również samodzielne uruchomienie kampanii bez pośrednictwa agencji. Przekłada się to na szybki czas emisji reklamy oraz możliwość edycji kampanii, jeśli nie przynosi ona rezultatów bez zbędnych kosztów. Na skuteczność reklamy w sieci wpływa również forma reklam. W Większości przypadków nie są one nachalne jak np. przerywniki ulubionego serialu w TV, a internauci chętnie klikają w nie, jeśli coś ich zaintryguje.
Strona internetowa marki
Pierwszym sposobem na reklamowanie się w sieci jest stworzenie własnej strony internetowej marki. Będzie to miejsce, na którym możemy opisać historię firmy, cele oraz przedstawić w komfortowy sposób swoje produkty. Dobrze wykonana witryna, która będzie responsywna oraz estetyczna z pewnością przyciągnie wielu klientów, oraz stworzy wizerunek profesjonalnej marki. Stronę taką możemy stworzyć samodzielnie w kreatorze lub zlecić jej wykonanie profesjonalistom np. agencji marketingowej, lub freelancerom. Koszt stworzenia strony samodzielnie w kreatorze to przeważnie kilkanaście złotych za wybór odpowiedniego szablonu lub 0 zł a zlecenie wykonania wahać może się od kilkudziesięciu do kilkuset złotych w zależności od zleceniobiorcy czy zaawansowania strony. Kolejnymi kosztami będzie utrzymanie strony w sieci oraz wykupienie domeny, czyli adresu. Jest to miesięczny koszt ok. kilkunastu- kilkudziesięciu złotych. Za tą sumę zdecydowanie warto stworzyć swoją stronę internetową, bo w ten sposób możemy kierować ruch na witrynę z katalogów firm, wizytówek, portali społecznościowych czy przekazywać adres w korespondencji e-mailowej. Własna witryna daje nam możliwość umieszczenia zdjęć, materiałów video, które zdecydowanie wpłyną na przyciągnięcie klientów i opisanie firmy bez ograniczeń.
Social Media
Idealnym miejscem do reklamowania się w sieci są Media społecznościowe. Promocje w nich możemy prowadzić w dwojaki sposób — darmowy i płatny. Darmowym sposobem będzie stworzenie odpowiedniego firmowego profilu, na którym umieścimy naszą ofertę, dokładnie oznaczymy go, aby klienci mogli nas znaleźć i będziemy w ten sposób uczestniczyć z wirtualnym życiu portalu. Osoby zainteresowane tematyką, gdy dowiedzą się o naszym profilu np. z polecania czy dyskusji, z chęcią przejrzą dostępną ofertę. Drugim i zdecydowanie skuteczniejszym sposobem na pozyskanie klientów jest wykupienie reklamy. Serwisy społecznościowe udostępniają tę możliwość odpłatnie i jest to bardzo dobry kierunek. W Social Mediach mamy dostęp do milionów użytkowników, wśród których z pewnością znajdują się potencjalni klienci. Reklamy na takich serwisach jest bardzo prosto uruchomić dzięki nieskomplikowanym managerom reklam. Z tym zadaniem poradzi sobie nawet osoba nieznająca się na nowych technologiach. Zdecydowanie największym plusem jest też możliwość targetowania, czyli określenia komu będzie wyświetlana reklama. Prz jej konfiguracji możemy określić wiek, płeć, lokalizacje, sytuację zawodową, społeczną czy nawet zainteresowania i odwiedzane strony na portalu. Dzięki temu nasza reklama samochodów nie trafi do dzieci a reklama sukienek do mężczyzn. Reklamowanie się w mediach społecznościowych jest również skutecznie i można rozpocząć je, posiadając skromny budżet. Najbardziej popularnymi opcjami jest reklama na Facebooku, Instagramie czy Twitterze oraz reklama w Google Ads.
Influencer Marketing
Jednym z oryginalniejszych i najnowszych trendów reklamy internetowej jest Influence Marketing. Polega on na tym, iż za opłatą nasz produkt czy usługę polecać i rekomendować będzie osoba znana — lider w danej branży. Osób takich nie brakuje, a sam trend bardzo szybko się rozwija. Po opłaceniu takiej osoby stworzy ona post na swój portal społecznościowy, post na blog czy filmik na YouTube, w którym przychylnie reklamuje nasz produkt. Na rynku działają specjalne serwisy łączące Influencerów z reklamodawcami. Stawki za sponsorowany materiał rozpoczynają się od kilkunastu złotych i dotyczą osób, które posiadają kilkutysięczną widownię lub odbiorców. Z łatwością możemy w takich serwisach wybrać portal, jaki nas interesuje, liczbę fanów, których posiada Influencer lub cenę, jaką jesteśmy w stanie przeznaczyć na ten cel. Po zleceniu zadania i zapłacie materiał został wyemitowany, a my możemy cieszyć się skuteczną reklamą. Dużym plusem tego sposobu jest forma promocji. Fani oraz widzowie Influencera będą nastawieni pozytywnie do naszego produktu, gdyż to ich idol go poleca. Influence Marketing daje też możliwość reklamy w konkretnej grupie tematycznej, dzięki czemu nasz produkt reklamowany jest potencjalnym klientom, którzy interesują się np. motoryzacją czy podróżami. Pozwala to na efektywne wykorzystanie budżetu i zwiększenie skuteczności działań.
Artykuły sponsorowane
Wartym polecenia rozwiązaniem są również artykuły sponsorowane. Są to teksty przygotowywane na tematy powiązane z naszym produktem tematyką, a w ich treści wpleciona jest informacja o naszej firmie wraz z linkiem do produktu czy witryny. Treści sponsorowane możemy traktować w dwojaki sposób. Pierwszy z nich to forma Influence Marketingu, w której właściciel poczytnego bloga czy gazety internetowej za pieniądze umieszcza artykuł na swojej witrynie. Druga forma odnosi się od pozycjonowania i linkbuildinu. Jeśli chcemy, aby nasza witryna znajdowała się wysoko w wynikach wyszukiwania, warto przy pomocy artykułów sponsorowanych umieszczać linki na wartościowych portalach tematycznych. Im więcej linków kierowanych na naszą witrynę z dobrych jakościowo stron znajdzie się w sieci, tym częściej wyszukiwarka Google uznaje naszą stronę za godną polecenia i wyświetlenia jej wyżej w wynikach wyszukiwania. Artykuły sponsorowane powinny być unikalne, a stworzyć je możemy samodzielnie lub zamawiając u copywriterów czy agencji reklamowej.
Źródło: https://mediaclick.pl/
-
Zakupy1 rok ago
Do jakiej głębokości można nurkować bez dekompresji?
-
Mama i dziecko4 lata ago
5 życiowych lekcji, które daje Ci szkoła średnia
-
Biznes i prawo4 lata ago
Licencja transportowa w pigułce.
-
Biznes i prawo2 lata ago
Czym różni się prawo karne w poszczególnych państwach świata?
-
Biznes i prawo4 lata ago
Warunkowe umorzenie postępowania karnego – jak działa?
-
Biznes i prawo3 lata ago
Współwłasność mieszkania – czym jest? Z czym się wiąże?
-
Zdrowie2 lata ago
Strialys krem na rozstępy. Efekty Cie zaskoczą!
-
Finanse4 lata ago
Czym jest efekt latte i dlaczego ekonomiści go lubią
You must be logged in to post a comment Login